Programı Sunan Akademik Birim | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Öğr. Gör. Ender ÇAKAL (Müdür Yardımcısı) Öğr. Gör. Metin DAĞ (Eğitim-Öğretim Komisyonu Üyesi) Malkara MYO Öğrenci Temsilcisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Ön lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Önlisans. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Mezun olunduğunda Muhasebe ve Vergi Uygulamaları diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Muhasebe elemanıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Ortaöğretimden Mezun Olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümüer türlü muhasebe , yönetim, finansal ve ekonomik birimler ile üretim işletmelerinde üretimin muhasebe kayıtları ve yönetilmesi gibi geniş bir çalışma alanına sahiptir. Bununla beraber lisans eğitimine geçiş yapabilme şansı ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunlarının yararlanabildiği tüm imkanlardan yararlanabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | Bölüm mezunları serbest muhasebeci ve mali müşavirliğin yanı sıra çeşitli devlet kurumlarında çeşitli kademelerde istihdam edilebilmektedir. Bununla beraber , özel sektörde de alanlarına uygun bir şekilde çok önemli kademelerde istihdam edilebilme imkanına sahiptirler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrencilerimiz, DGS sınavı ile dört yıllık eğitim veren bir fakülteye geçiş yapabilir, akabinde de ALES sınavı ve bununla beraber yeter seviyede İngilizce bilgisine sahip olmaları halinde yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam edebilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir. Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. Notlar: Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar. Başarılı Öğrenciler Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak2-Diğer departmanlarda çalışanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma 3-İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama 4-Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma 5-Mesleğin gerektirdiği güvenirlik ve ahlak anlayışı 6-Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etmek 7-Muhasebe departmanında ast olarak çalışanların performanslarını değerleme ölçülerini kavrayabilen meslek elemanları yetiştirmektir 8-Muhasebede sosyal güvenlik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı hakkında bilgiye sahip olan 9-Muhasebe ortamında bilgisayar kullanımı ile birlikte mesleki programları kullanmak 10-Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilme 11-Takım çalışmasına yatkın iletişim becerileri kazanmış 12-Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma 13-Teorik bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 14-Vergi Mevzuatı ve uygulamalarına ilişkin teorik ve bilgilere sahip olma 15-Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders & Program Çıktıları Matrisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||